RECENZE: Serafína- Příběh draků

Název: Příběh draků- Serafína
Autor: Rachel Hartman
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment
Pořadí v edici: 1
Anotace:
V zemi zvané Gored žijí již po desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha?

Budoucnost draků je v sázce a v Goredu již není pro nikoho bezpečno.

Hlavní postavy:

Serafína: Ona je úžasná. Jedna z mála hlavních hrdinek poslední doby, která se mi opravdu líbila. Uvěřitelný charakter. Silná osobnost. I přes své postižení se dokáže vypořádat s normálními starostmi jejího, v mezích, normálního života. Není dokonalá. Dělá chyby. Je zbrklá a jedná impulzivně, ale to z ní právě dělá to, čím se mi tak líbí. Serafína dělá čest označení 'dívčí hrdinka'.

Orma: Její učitel, přítel, z kterého se nakonec vyklube něco naprosto nového. Pokud si při slově učitel vybavíte někoho, jako je Brom, tak jste naprosto na omylu. Orma je Serafínin učitel hudby. Byl jí, a pořád je, otcem více než její vlastní, pokrevní. Zamiloval si ji, i když to bylo v rozporu s každou buňkou jeho těla. Jeho obětavost a inteligenci jsem si hned oblíbila.

Princ Lucian Kiggs: Byla bych to já, kdybych si tu neoblíbila nějakého chlapa? Nemyslím si :D A jsem docela překvapená, že to padlo zrovna na něj (i když by byl pro každého jiného jasná volba). Je to totiž správňák až do morku kostí. Čekala jsem, že se mým number one stane opět nějaký záporák. Jenže, od chvíle, co se 'ten záporák' oběvil na scéně, tak jsem věděla, že on můj oblíbenec rozhodně nebude. Ale Kiggs. Ach, Kiggs. Hodný, milý, spolehlívý, s těžkou minulostí. Navíc má charisma jak blázen. Málem jsem z toho spadla ze židle. Na Serafínu dával vždycky pozor, a i když ho třeba urazila, tak se k ní vždy vrátil. Ach, Kiggs.

Moje hodnocení:

Serafína je úžasná knížka. Originální děj s naprosto úžasnými postavami, které jsem si zamilovala už po pár stranách. I když je příběh o dracích, tak jsem nedokázala najít žádnou podobnost s ničím, co jsem kdy četla. Prostě skvělé. Autorka má úžasný styl psaní. Jednoduché věty střídají ty složitější. Kniha je napsána tak krásně poeticky. Není to úplně patrné, ale jsou v ní slovní obraty, které se jen tak nevidí. Odehrává se v nádherném prostředí, které je mi hodně blízké. Hudba je jedna z nejdůležitějších věcí v mém životě a tady je popsána tak nádherně, že se mi někdy vážně tajil dech. A rozuzlení. Naprosto jsem nečekala, že to takto dopadne. Že je za to všechno zodpovědná právě tato osoba. S čistým svědomím mohu říci, že jsem pyšná, že tuto knihu vlastním. Je vskutku úžasná.
Dávám 9,5/10

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.